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Repositório Institucional da Produção Científica da Marinha do Brasil (RI-MB)

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dc.contributor.advisorNowadays the marine transport is one of the most us ed modal and it is a important part of the developed nations economy and in the develop ment way. The world growth claims a marine transport increase, the world ship fleet inc rease every year. This increase the fuel demand, the ports growth and the quantity of pollut ants generated. The marine transport depends essentially of energy from petroleum derivate and, the consequence, produces emissions of CO2, SOx, NOx, p articulate material and others. Today the marine transport answer for approximately 4,5% of the carbon emissions, 4% of sulfur oxide emissions and 7% of nitrogen oxi de emissions. If the expansion of this transport modal be maintai ned along the next years, as expected, the emission participation of these pollu tants types should grow and, certainly, society pressures will exist to introduce measures to contain this growth.-
dc.contributor.authorBastos, Luiz Felipe de Oliveira-
dc.date.accessioned2018-07-04T18:26:41Z-
dc.date.available2018-07-04T18:26:41Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://www.repositorio.mar.mil.br/handle/ripcmb/450952-
dc.descriptionCIAGA:Na atualidade o transporte marítimo é um dos modais mais usados e constitui parte importante na economia das nações desenvolvidas e e m vias do desenvolvimento. O crescimento mundial exige um aumento do transporte marítimo, a frota mundial de navios aumenta a cada ano. Com isto aumenta a demanda do c ombustível, o crescimento dos portos e a quantidade de poluentes gerados. O transporte marítimo depende essencialmente da ene rgia dos derivados do petróleo e, em conseqüência, produz emissões de CO2, SOx, NOx e material particulado entre outros. Hoje o transporte aquaviário responde por aproximad amente 4,5% das emissões de carbono, 4% das emissões de óxidos de enxofre e 7% das emissões de oxido de nitrogênio. Se a expansão desse modal de transporte se mantiver nos próximos anos, como se tem previsto, a sua participação na emissão destes tipo s de poluentes deve aumentar e, certamente, haverá pressões da sociedade para introdução de med idas que contenham esse aumento.en_US
dc.description.abstractNowadays the marine transport is one of the most us ed modal and it is a important part of the developed nations economy and in the develop ment way. The world growth claims a marine transport increase, the world ship fleet inc rease every year. This increase the fuel demand, the ports growth and the quantity of pollut ants generated. The marine transport depends essentially of energy from petroleum derivate and, the consequence, produces emissions of CO2, SOx, NOx, p articulate material and others. Today the marine transport answer for approximately 4,5% of the carbon emissions, 4% of sulfur oxide emissions and 7% of nitrogen oxi de emissions. If the expansion of this transport modal be maintai ned along the next years, as expected, the emission participation of these pollu tants types should grow and, certainly, society pressures will exist to introduce measures to contain this growth.-
dc.language.isoporpt_BR
dc.publisherCentro de Instrução Almirante Graça Aranha (CIAGA)pt_BR
dc.rightsopenAccesspt_BR
dc.subjectPoluição do Arpt_BR
dc.subjectPoluição do Arpt_BR
dc.titlePoluição do ar gerada por motores de naviospt_BR
dc.typebachelorThesispt_BR
Aparece nas coleções:Multidisciplinar: Coleção de Trabalhos de Conclusão de Curso

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